اتورادین

گرانترین خودروهای پلاک ملی

مقاله

آیا می دانید که گرانترین خودروهای پلاک ملی کدام خودروها هستند؟ امروزه خودروهای بسیار گران قیمتی در خیابان های ایران در حال رفت و آمد هستند. خودروهایی که در لیست گران ترین خودروهای جهان قرار دارند. این خودروها موفق شده اند تا بعد از طی مراحل مختلف، پلاک ملی بگیرند. از این رو می توانند بدون مشکل در خیابان ها، رفت و آمد کنند. ما در این مطلب کاروکیا قصد دارد تا برخی از گرانترین خودروهای پلاک ملی را به شما معرفی کنیم.

 

Bentley Continental GT بنتلی مغرور انگلیسی

از جمله گران ترین ماشین های موجود در جهان، خودرو Bentley Continental GT است. این خودرو نسل دوم خودرو کانتیننتال جی تی کوپه است. این خودرو توانسته است تا پلاک ملی کشور ایران را دریافت کند. از این رو در لیست گرانترین خودروها پلاک ملی قرار گرفته است. این خودرو با رنگ منحصر به فرد خود، چندین بار در خیابان های تهران دیده شده است. گفته ها حاکی از آن است که خودرو Bentley Continental GT به عنوان گرانترین خودروهای پلاک ملی، در سال 93 وارد کشور شده است.

 

Bentley Continental GT

 

در حالی است که طبق قانون، ورود خودروهای بالای 2500 سی سی به داخل کشور ممنوع است. با این وجود، Bentley Continental GT بعد از ورود به ایران، به عنوان یکی از گرانترین خودروهای پلاک ملی شناخته می شود. قیمت این خودرو در بازارهای جهانی چیزی در حدود 80 تا 110 هزار دلار است. اما نمی توان رقم مشخصی برای قیمت آن در بازار ایران پیدا کرد. بیایید با هم نگاهی دقیق تر به این خودرو سوپر لوکس داشته باشیم.

 

  • شرکت تولید کننده خودرو

شرکت بنتلی یک شرکت خودروسازی در کشور انگلستان است. این شرکت، در سال 1998 به عنوان زیر مجموعه شرکت فولکس واگن شناخته شد. شرکت بنتلی وظیفه تولید گرانترین ماشین و خودرو را در جهان دارد. یکی از این خودروها، خودرو Bentley Continental GT است.

شرکت بنتلی با تمرکز بر تولید خودروهای لوکس، در سال 1998 به عنوان زیر مجموعه شرکت فولکس واگن شناخته شد. این شرکت با کیفیت بالا و قیمت گرانبها، جزو برترین شرکت های خودروسازی جهان محسوب می شود و در بسیاری از کشورها فروش دارد. یکی از محصولات برجسته این شرکت، خودرو Bentley Continental GT است. این خودرو، با طراحی شیک و مجلل، به عنوان یکی از گرانترین خودروهای دنیا شناخته می شود. از آنجایی که شرکت بنتلی بازار هدف خود را برای تولید خودروهای لوکس تعیین کرده است، خودروهای آن بیشتر برای مشتریانی با درآمد بالا و سلیقه‌ای متفاوت قابل تهیه هستند.

  • مشخصات خودرو

خودرو Bentley Continental GT به عنوان یکی از گرانترین خودروهای پلاک ملی، دارای موتوری 8 سیلندر است. حجم این موتور نیز برابر با 5998 سی سی است. این خودرو دارای قدرتی معادل با 582 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه است. حداکثر گشتاور این ماشین، 720 نیومتر متر در 1800 دور در دقیقه خواهد بود. تعداد سوپاپ های موجود در آن 32 عدد بوده و دارای یک جعبه دنده 8 حالته اتوماتیک است.

خودرو Bentley Continental GT که در لیست گرانترین خودروهای پلاک ملی است، شتابی بی نظیر دارد. این خودرو می تواند 0 تا 100 را تنها در 4.5 ثانیه طی کند. نکته جالب توجه دیگر در این خودرو، سرعت بسیار بالای آن است. Bentley Continental GT دارای حداکثر سرعت 319 کیلومتر بر ساعت بوده و از این نظر یکی از بهترین خودروها است. البته در این میان نباید از وزن 2320 کیلوگرمی آن هم غافل شد. به جز مصرف سوخت بالا، 21.5 لیتر برای هر 100 کیلومتر، این خودرو دیگر هیچ نقطه منفی ندارد.

 

porsche 911 turbo s قدرتمندترین پورشه ایران

اما در لیست گرانترین ماشین ها، این بار نام خودرو porsche 911 turbo s می درخشد. یکی از گرانترین خودروهای پلاک ملی، porsche 911 turbo s بوده که خیابان ها را به تسخیر خود درآورده است. این خودرو به دلیل آن که دارای حجمی بیش از 2500 سی سی بود، در ابتدا با مشکل گمرک مواجه شد. به همین دلیل به مدت 2 سال اجازه حضور در ایران را پیدا نکرد. اما بعد از گذشت مدتی، بلاخره توانست پلاک ملی دریافت کند. به همین دلیل در لیست گرانترین خودروهای پلاک ملی قرار گرفته است.

 گراترین خودرو های پلاک ملی

از مهمترین ویژگی های این ماشین گران قیمت، بدون شک باید به شکل ظاهری جذاب آن اشاره کرد. ظاهری شیک و مدرن باعث شده تا این خودرو، طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کند. البته که در این میان نباید از قیمت بالای آن غافل شد. همین قیمت موجب شده تا porsche 911 turbo s جزو گرانترین خودروهای پلاک ملی ایران لقب بگیرد. این خودرو در بازارهای جهانی دارای قیمتی بیش از 100 هزار دلار است. به همین دلیل داشتن قیمتی چند ده میلیاردی برای آن عجیب نیست. بیایید نگاهی دقیق تر به این خودرو که جز گرانترین ماشین است، نگاهی بیاندازیم:

  • شرکت تولید کننده خودرو

کمتر کسی است که شرکت خودرو سازی پورشه را نشناسد. این شرکت قدرتمند آلمانی، همواره بهترین و باارزشترین خودروهای جهان را تولید می کند. شرکت پروشه فعالیت خودش را در سال 1931 راه اندازی کرد. فریناند پورشه به عنوان موسسه این شرکت شناخته می شود. دفتر مرکزی پورشه در ایالت بادن – وورتمبرگ قرار گرفته است. شرکت پورشه هم اکنون زیرمجموعه شرکت فولکس واگن شناخته می شود.

  • مشخصات خودرو

اولین نکته در خصوص یکی از گرانترین خودروهای پلاک ملی، یعنی porsche 911 turbo s وجود دارد، تغییر کوچکی است که در شکل ظاهری آن به وجود آمده است. در سری جدید این خودرو، بخش جلو در حدود 45 میلی متر عریض تر شده است. همچنین قسمت عقب نیز 20 میلی متر بزرگتر شده. همین امر موجب شده تا porsche 911 turbo s به عنوان گرانترین خودرو پلاک ملی از نسل گذشته خود 50 کیلوگرم سنگین تر شود.

در خودرو porsche 911 turbo s از یک موتور 3.8 لیتری استفاده شده است. این موتور 6 سیلندر داشته و در قسمت عقب قرار داده شده است. از دیدگاهی porsche 911 turbo s به عنوان یکی از گرانترین خودروهای پلاک ملی نسخه ارتقا یافته کاررا است. موتور این خودرو دارای قدرتی برابر با 650 اسب بخار است. همچنین می تواند نیرویی معادل با 800 نیوتن بر متر تولید کند. از این رو قدرت آن نسبت به سری های قبلی، 70 اسب بخار بیشتر است.

گیربکس 8 سرعته اتوماتیک این خودرو که در لیست گرانترین خودروهای پلاک ملی قرار گرفته است، قدرت را به لاستیک خودرو منتقل می کند. عجیب نیست که یکی از گرانترین خودروهای پلاک ملی دارای سرعت بسیار بالایی است. شتاب 0 تا 100 porsche 911 turbo s 2.7 ثانیه است. تنها 8.9 ثانیه نیاز است تا سرعت این خودرو به 193 کیلومتر بر ثانیه برسد. از مهمترین امکانات یکی از گرانترین خودروهای پلاک ملی می توان به سیستم فرمان پذیری لاستیک های عقب، سیستم علیق حرفه ای، رینگ های 20 اینچی مدرن، سیستم اگروز اسپرت و ... اشاره کرد.

 

Rangerover Evoque رنج روور

خودرو بعدی در لیست گرانترین خودروهای پلاک ملی، Rangerover Evoque رنج روور است. این خودرو در سال 1396 در خیابان های ایران دیده شد. این خودرو موفق شده تا به نوعی از قانون ممنوعیت خودروهای 2500 سی سی خارج شود. از مهمترین ویژگی های Rangerover Evoque رنج روور، می توان به ظاهر جذاب آن اشاره کرد. در واقع یکی از دلایل محبوبیت این خودرو، همین ظاهر متفاوت آن است. از این رو لندرور طی سال های زیاد، تغییرات اساسی در چهره آن ایجاد نکرده است.

گرانترین خودرو های پلاک ملی رنج روور

البته مدل های دیگری از این خود نیز توانسته اند پلاک ملی دریافت کنند. آن ها نیز جزو گرانترین ماشین های موجود در بازار ایران به شمار می روند. این خودرو در بازار ایران، قیمتی چند ده میلیاردی دارد. به همین دلیل در لیست گرانترین خودروهای پلاک ملی قرار گرفته است. بیایید با هم نگاهی به دقیق تر به Rangerover Evoque رنج روور داشته باشیم.

  • شرکت تولید کننده خودرو

لندرور یک شرکت سازنده خودرو است که در کشور انگلستان حضور دارد. این شرکت به دلیل تولید گرانترین ماشین و خودرو چهارچرخ متحرک شهرت یافته است. شرکت لندرور فعالیت خودش را از سال 1948 آغاز کرد. موریس فردیناند ویلکس، موسس این شرکت، هدف خود را تولید خودروهای چهارچرخ متحرک عنوان کرد. این شرکت هم اکنون ماشین ها و خودروهای بسیار لوکس و حرفه ای را روانه بازار کرده است.

  • مشخصات خودرو

Rangerover Evoque رنج روور به عنوان یکی از گرانترین خودروهای پلاک ملی، تفاوت زیادی با مدل های قبلی داشته است. نه تنها فاصله محوری آن از 2659 میلی متر به 2682 میلی متر تغییر کرده، بلکه این مدل بر اساس پلتفرم جدید شرکت ساخته شده است. بدین صورت این خودرو، با کاهش سروصدای مزاحم و لرزش های زیاد روبرو شده است. Rangerover Evoque رنج روور همچنین برای تبدیل شدن به یک خودرو برقی آماده است.

این خودرو که در لیست گرانترین خودروهای پلاک ملی جای دارد، دارای گیربکس 9 دنده اتوماتیک است. حجم موتور آن 2 لیتر بوده و قدرتی معادل با 240 اسب بخار دارد. Rangerover Evoque رنج روور همچنین دارای گشتاوری برابر با 340 نیوتن متر است. این خودرو که در لیست گرانترین خودروهای پلاک ملی قرار دارد قادر خواهد بود تا 0 تا 100 را تنها در کسری از ثانیه طی کرده و به نهایت سرعت خود برسد. بیشترین سرعت در این خودرو، حرفه ای 217 کیلومتر بر ساعت است. از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به سیستم کنترل حرفه ای، 5 حالت رانندگی، کروز کنترل، فرمان پذیری مناسب، ایمنی بالا و ... اشاره کرد.

در میان گرانترین خودروهای پلاک ملی کشور، نام های بزرگی مانند  انواع خودرو های  مازراتی (گرن کابریو اس، گیبلی و گرن توریسمو ام سی) ، انواع خودرو های بنز که اگر از SLS صرفه نظر کنیم،شاخص ترین آن ها اس 600 میباخ باشند، و ماشین های دیگری از این قبیل نیز وجود دارند.

ماشین هایی که تماشای آن ها در ایران می تواند هر کسی را به وجد بیاورد اما متاسفانه بعلت کمبود لوازم یدکی خودرو  و نیاز شدید نگهداری از این ماشین ها، خیلی قابل دیدن در خیابان نیستند.

سوالات متداول

  1. گرانترین خودروهای پلاک ملی کدام خودروها هستند؟

از خودروهای Bentley Continental GT، porsche 911 turbo s و Rangerover Evoque می توان به عنوان گرانترین خودروهای پلاک ملی یاد کرد.

  1. قیمت گرانترین خودروهای پلاک ملی چقدر است؟

این خودروها در بازارهای جهانی قیمتی بالای 100 هزار دلار دارند. در ایران نیز قیمت آن ها بیش از چند ده میلیارد تومان است.

  1. حداکثر حجم خودروها برای ورود به بازار ایران چقدر است؟

حجم خودروهای وارداتی باید کمتر از 2500 سی سی باشد.

نویسنده : رادین میرزایی

836

دیدگاه کاربران